tisdag 18 december 2007

Massproduktion / En samling rock från Sundsvall anno 1985 Dubbel LP / 1985


Här kommer något så ovanligt som en skiva som faktiskt forfarande går att få tag på, via Massproduktions webbshop. Så jag lägger inte upp rippen men väl en bunt smakprov (6 st) i spelaren till höger. I shopen finns en massa godbitar, bl a Dockhusets EP Shadowplay. En post om detta eminenta band kommer så fort jag fått tag i skivan.

En samlingsplatta från Punksvall med en rad band varav de flesta bidrar med två låtar var: Dockhuset, Kommentar Fönster, The Untouchablez, Charley and the Slaves, Krunch, Animal Bizarre, Pete Dorothy and the Circumstances, Luftradion, Rummet, Boonoonos, Vacum, Navaho, Vagant och Moment 22. En av sångarna på Kommentar Fönsters låt Jag kan se låter misstänkt likt sångaren i Brända Barn.

3 kommentarer:

Albin sa...

Hej! Jag som trodde att du lagt ner men så ser jag att det fortfarande finns en spelare på banan. Nåväl, jag kommer att starta upp en liknande blogg med inriktning på svensk (och nordisk) postpunk så jag antar att vi får konkurera eller hjälpa varandra. Lägg inte upp stadionsingeln! den måste jag få ösa superlativer över! nåväl, kolla in min blogg så kanske du hittar lite bra grejer.

chops sa...

Vad sägs om Unter den Lindens LP, ...utom våra liv?

Anonym sa...

Suverän blogg!